Marnixstraat Noord verdient beter

We reageerden op de Nota van Uitgangspunten voor de Marnixstraat Noord (tussen Bloemgracht en Haarlemmerplein). Hoewel we de doelstellingen van de voorstellen onderschrijven, kunnen we niet instemmen met belangrijke keuzes die gemaakt worden.
In onze reactie leggen we uit 1. waarom de fietsstraat-variant voor fietsers een achteruitgang betekent, 2. dat de fietspad-variant onze voorkeur heeft, maar 3. alleen wanneer deze route geknipt wordt (d.w.z. dat doorgaand autoverkeer onmogelijk wordt).

Lees ook

Doet de gemeente wel genoeg aan verkeersveiligheid?

De gemeente vindt van wel als je afgaat op hun Uitvoeringsplan Verkeersveiligheid, 30 km, voetgangers en Fiets 2024. Volgens...

Fietsers moeten kunnen meedenken

Amsterdam wil nieuwe spelregels voor de manier waarop Amsterdammers invloed kunnen uitoefenen op de plannen en projecten van de...

De 2e fietsring als fietsstraat?

In 2018 heeft het gemeentebestuur het plan gelanceerd om, buiten de bestaande Binnenring voor fiets en OV, een 2e...