Inspraak op Integraal Raamwerk Haven-Stad

Fietsersbond Amsterdam omarmt het idee van Haven-Stad. Nieuwe woningen en werkplekken op korte afstand van de bestaande stad maakt fietsen en lopen een aantrekkelijke optie. Met Haven-Stad groeien Zaandam en Amsterdam naar elkaar toe waardoor het tussengebied levendiger wordt en aantrekkelijker om te fietsen. Voor een leefbare en aantrekkelijke nieuwe wijk is de rol van de fiets belangrijk. Onze adviezen om het Integraal Raamwerk te versterken staan in onze inspraakreactie.

Toevoeging december 2021: In totaal zijn er 399 inspraakreacties binnengekomen op het Integraal Raamwerk. Deze inspraakreacties zijn beantwoord in de Nota van Beantwoording.

De gemeente dankt ons daarin voor onze inbreng en deelt de meeste van onze adviezen. We blijven alert en met de gemeente in gesprek om Haven-Stad tot een echt fietsvriendelijke wijk te maken. De beantwoording van onze inspraak vindt u op blz 49-51 van de Nota van Beantwoording.

Op 14 december 2021 is het Integraal Raamwerk Haven-Stad vastgesteld door het College van B&W. Samen met de Nota van Beantwoording wordt het op 19 januari ter kennisname aangeboden aan de commissie Ruimtelijke Ordening.

Lees ook

Snelle fietsers naar de rijbaan

Sinds 18 april kunnen snelle fietsers 3 maanden lang over een traject van 500 meter gebruik maken van de rijbaan. De proef vindt plaats op de Eerste Constantijn Huygensstraat en de Bilderdijkstraat. Op het onverplichte fietspad geldt een adviessnelheid van 20 kilometer per uur. Wie harder wil fietsen, mag dat doen op de rijbaan.

Fietsers moeten kunnen meedenken

Amsterdam wil nieuwe spelregels voor de manier waarop Amsterdammers invloed kunnen uitoefenen op de plannen en projecten van de...

De 2e fietsring als fietsstraat?

In 2018 heeft het gemeentebestuur het plan gelanceerd om, buiten de bestaande Binnenring voor fiets en OV, een 2e...