Actie Scooteroverlast

Hier een aantal typische reacties:

  • Ik fiets dagelijks voor mijn werk (huisbezoeken) door Amsterdam. De scooteroverlast neemt dusdanige proporties aan dat ik al overwogen heb om naar een andere plaats te verhuizen.
  • Ben vrijwel dagelijks onderweg op de fiets en erger me iedere keer weer aan snorscooters (rijgedrag en stank). Categorie snorfiets/-scooter mag wat mij betreft uit de wet.
  • de stad wordt minder aangenaam fietsen door de voortjagende scooters, maak ze desnoods electrisch, dat scheel al heel veel. maar beter is nog dat mensen blijven fietsen.
  • fietspaden zijn voor fietsers, niet voor hardrijders met bewegingsarmoede
  • uche uche uche
  • Het is de snelheid van de scooter die het a-sociale gedrag veroorzaakt, de berijder is zich niet of nauwelijks bewust van de medeweggebruikers.
  • Niet om het fijnstof, maar die jonge meisjes krijgen allemaal een dikke reet van zo'n scooter

Zie ook: scooteroverlast.nl

Zie voor meer reacties: petities.nl/petitie/scooteroverlast

Lees ook

Snelle fietsers naar de rijbaan

Sinds 18 april kunnen snelle fietsers 3 maanden lang over een traject van 500 meter gebruik maken van de rijbaan. De proef vindt plaats op de Eerste Constantijn Huygensstraat en de Bilderdijkstraat. Op het onverplichte fietspad geldt een adviessnelheid van 20 kilometer per uur. Wie harder wil fietsen, mag dat doen op de rijbaan.

Doet de gemeente wel genoeg aan verkeersveiligheid?

De gemeente vindt van wel als je afgaat op hun Uitvoeringsplan Verkeersveiligheid, 30 km, voetgangers en Fiets 2024. Volgens...

Fietsers moeten kunnen meedenken

Amsterdam wil nieuwe spelregels voor de manier waarop Amsterdammers invloed kunnen uitoefenen op de plannen en projecten van de...