Symposium Fietsambitie op de Zuidas

Symposium Fietsambitie op de Zuidas

29 september 2014 – De Fietsersbond organiseert op 30 oktober 2014 een symposium over de fiets in de Zuidas.

Met bedrijven en organisaties, ambtenaren, politici en andere deskundigen wisselen we dan van gedachten over de fietsambitie die nodig is om in de groeiende Zuidas de positie van de fiets te handhaven en versterken.

Zuidas tweede centrum van Amsterdam

De Zuidas wordt het tweede centrum van Amsterdam en de fiets is daarbij onmisbaar. Alleen met een sleutelrol voor de fiets kan de Zuidas duurzaam en betrouwbaar bereikbaar worden.
Hoe beter dan met de fiets kunnen Buitenveldert en de stad met elkaar verbonden worden? De Zuidas vormt daarin een echt tweede stadshart. Dat ook buiten de kantooruren levendig zal zijn door de aanwezigheid van fietsers.En een groot fietsaandeel levert de noodzakelijke ontlasting voor het auto-netwerk met z’n inherent beperkte capaciteit.

Fietsers onder druk in de Zuidas

De goede positie van de fiets in Amsterdam is te danken aan de goede fietsvoorzieningen. Maar tot nog toe hebben de ingrijpende projecten in de Zuidas de fietsvoorzieningen eerder in gevaar gebracht dan dat ze deze versterken.
Er is een goed doordachte en ambitieuze fietsvisie nodig om voor het groeiend aantal fietsers in een groeiende Zuidas een goede positie te handhaven en versterken.

Symposium

Het symposium 'Fietsambitie op de Zuidas' gaat in op de kansen en voorwaarden voor een goede positie van de fiets in de Zuidas.

Het besloten symposium wordt op 30 oktober 2014 gehouden. Het is bedoeld voor alle relevante partijen: beleidsmakers, bedrijven, onderwijsinstellingen, politici en andere deskundigen. De sprekers zullen een weerspiegeling zijn van de stakeholders in de Zuidas: stedenbouwers, verkeerskundigen, bedrijven en organisaties.

Mocht u niet zijn uitgenodigd, maar wilt u wel een bijdrage leveren over de fiets in de Zuidas, neem dan contact op via: zuidas@fietsersbondamsterdam.nl

Symposium 30 oktober
Symposium 30 oktober

Lees ook

Fietsers verdienen meer ruimte en meer veiligheid

Dat is de conclusie van recent wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van fietsdrukte op de verkeersveiligheid in de vier...

Van 50 naar 30

Sinds 8 december vorig jaar is op veel wegen in Amsterdam 30 km als maximum snelheid ingevoerd. De gemeente...

Meer werkzaamheden en omleidingen dan ooit?

We horen dat van  alle kanten, dus er zal wel iets in zitten. Een van onze leden ging op...