Maatregel 15

Op 22 februari verzonden we onze reactie op de (concept) Nota van Uitgangspunten Maatregel 15 over de herinrichting van de Oostertoegang, de Prins Hendrikkade en de Kattenburgerstraat. Grosso modo stemmen we in met de uitgangspunten, al hebben we op onderdelen kritiek (bijv. op de ongeloofwaardige onbereikbaarheid van de waterkant van de Prins Hendrikkade voor fietsers). Ook vragen we aandacht voor potentiële knelpunten, zoals de inrichting van een aantal kruispunten op deze route, die voor fietsers slecht kan uitpakken.

Lees de inspraakreactie (pdf)

Lees ook

Doet de gemeente wel genoeg aan verkeersveiligheid?

De gemeente vindt van wel als je afgaat op hun Uitvoeringsplan Verkeersveiligheid, 30 km, voetgangers en Fiets 2024. Volgens...

Fietsers moeten kunnen meedenken

Amsterdam wil nieuwe spelregels voor de manier waarop Amsterdammers invloed kunnen uitoefenen op de plannen en projecten van de...

De 2e fietsring als fietsstraat?

In 2018 heeft het gemeentebestuur het plan gelanceerd om, buiten de bestaande Binnenring voor fiets en OV, een 2e...