Maatregel 15

Op 22 februari verzonden we onze reactie op de (concept) Nota van Uitgangspunten Maatregel 15 over de herinrichting van de Oostertoegang, de Prins Hendrikkade en de Kattenburgerstraat. Grosso modo stemmen we in met de uitgangspunten, al hebben we op onderdelen kritiek (bijv. op de ongeloofwaardige onbereikbaarheid van de waterkant van de Prins Hendrikkade voor fietsers). Ook vragen we aandacht voor potentiële knelpunten, zoals de inrichting van een aantal kruispunten op deze route, die voor fietsers slecht kan uitpakken.

Lees de inspraakreactie (pdf)

Lees ook

Meer werkzaamheden en omleidingen dan ooit?

We horen dat van  alle kanten, dus er zal wel iets in zitten. Een van onze leden ging op...

Omgedraaide haaientanden

Tot voor kort kwam dit alleen voor op de Amstelveenseweg bij het Vondelpark: overstekende fietsers krijgen voorrang van fietsers van rechts. Wij pleitten er al langer voor om dit vaker te doen. De gemeente deed een proef en nu de uitslag positief uitpakt, wordt het breder ingevoerd.

Snelle fietsers naar de rijbaan

Sinds 18 april kunnen snelle fietsers 3 maanden lang over een traject van 500 meter gebruik maken van de rijbaan. De proef vindt plaats op de Eerste Constantijn Huygensstraat en de Bilderdijkstraat. Op het onverplichte fietspad geldt een adviessnelheid van 20 kilometer per uur. Wie harder wil fietsen, mag dat doen op de rijbaan.