Maatregel 15

Op 22 februari verzonden we onze reactie op de (concept) Nota van Uitgangspunten Maatregel 15 over de herinrichting van de Oostertoegang, de Prins Hendrikkade en de Kattenburgerstraat. Grosso modo stemmen we in met de uitgangspunten, al hebben we op onderdelen kritiek (bijv. op de ongeloofwaardige onbereikbaarheid van de waterkant van de Prins Hendrikkade voor fietsers). Ook vragen we aandacht voor potentiële knelpunten, zoals de inrichting van een aantal kruispunten op deze route, die voor fietsers slecht kan uitpakken.

Lees de inspraakreactie (pdf)

Lees ook

Mobiliteitsplan Nieuw-West is te mager

Fietsersbond Amsterdam reageerde op het Mobiliteitsplan Nieuw-West. Opvallend vonden we het gebrek aan ambitie. Ook wezen we op ontbrekende...

Kunnen we in de toekomst nog wel op de fiets naar het Binnengasthuisterrein?

De Universiteit van Amsterdam gaat het Binnengasthuisterrein betrekken. Wordt er wel rekening gehouden met de toename van fietsers daar?...

Veilig fietsen op de Sloterweg – randvoorwaarden aan inrichting en autogebruik

De Sloterweg is Hoofdnet Fiets. Dat betekent dat de gemeente Amsterdam ervoor moet zorgen dat je daar veilig en...