Maatregel 15

Op 22 februari verzonden we onze reactie op de (concept) Nota van Uitgangspunten Maatregel 15 over de herinrichting van de Oostertoegang, de Prins Hendrikkade en de Kattenburgerstraat. Grosso modo stemmen we in met de uitgangspunten, al hebben we op onderdelen kritiek (bijv. op de ongeloofwaardige onbereikbaarheid van de waterkant van de Prins Hendrikkade voor fietsers). Ook vragen we aandacht voor potentiële knelpunten, zoals de inrichting van een aantal kruispunten op deze route, die voor fietsers slecht kan uitpakken.

Lees de inspraakreactie (pdf)

Lees ook

Zorgen over onveiligheid fietsers

Bij de start van het nieuwe schooljaar hebben onder andere AT5 en NH Nieuws aandacht besteed aan de zorgen...

Autoluw, gaat dat zo wel lukken?

Amsterdam wil dat de stad autoluw wordt. Maar de maatregelen die men voorstelt laten de auto's van de huidige...

Niet veilig kan nooit kwalitatief goed zijn

De gemeente Amsterdam kent een speciale commissie die moet zorgen voor een “kwalitatief goede, fysieke inrichting van de alle...