Wegenwacht voor fietsen met hulpmotor

Wegenwacht voor fietsen met hulpmotor

...dat hele eind naar huis duwen
…dat hele eind naar huis duwen
Nu de markt van gemotoriseerde tweewielers enorm groeit, heeft de ANWB besloten haar wegenwacht ook in te zetten voor leden die op twee wielen rond tuffen en door motorpech getroffen worden.

Van een fiets een lekke band plakken of een eraf gelopen ketting er weer opleggen, dat kunnen de meeste mensen nog wel zelf, en desnoods roep je de hulp in van een handig iemand die toch in de buurt is.
Maar wat moet je als je scooter of je e-bike het begeeft? Hem dat hele eind naar huis duwen is geen lolletje, zeker niet als je op zo'n ding rijdt omdat fietsen teveel van je krachten vergt.

Goeie oude tijd?
Goeie oude tijd?
Voor deze groep springt de ANWB vanaf dit voorjaar in de bres met een uitbreiding van hun Wegenwacht service. In eigen woorden: “Met de nieuwe pechservice voor tweewielers komt de ANWB niet alleen tegemoet aan de groeiende hulpvraag vanuit haar leden, maar bedient zij tevens de fietsbranche die haar dienstverlening graag wil uitbreiden en daartoe de samenwerking met de ANWB heeft gezocht.”

Een hele uitkomst natuurlijk, al blijft het ironisch dat wat ooit als een fietsersbond begon, nu alleen maar service biedt aan fietsers die geen echte fietsers zijn…

Zie ook: hier (ANWB) en hier (Nieuws uit Amsterdam)

Lees ook

Omgedraaide haaientanden

Tot voor kort kwam dit alleen voor op de Amstelveenseweg bij het Vondelpark: overstekende fietsers krijgen voorrang van fietsers van rechts. Wij pleitten er al langer voor om dit vaker te doen. De gemeente deed een proef en nu de uitslag positief uitpakt, wordt het breder ingevoerd.

Veilig fietsen kan niet zonder meer veilige ruimte

Hoe breed moet een fietspad zijn? Volgens de gemeente moeten gewone fietspaden bij voorkeur minstens 2,50 meter breed zijn;...

De missende ketting van Noord

Wanneer reisde u voor het laatst met het Distelwegveer? Dat is een vraag die ook veel Noorderlingen niet zo...