Reactie op beleidskader verkeersnetten en beleidskade Puccinimethode

In onze inspraak pleitten we voor meer ambitie voor snelheid op het Plusnet en hetHoofdnet Fiets.Het concept beleidskader stelde namelijk geen enkele streefwaarde voor het Hoofdnet Fiets,en weinig ambitieuze waarden van 16 resp. 18km/uur op Plusnet Fiets binnen resp. buitende ring A10.Deze aanbeveling van ons is niet overgenomen. Sterker nog, de magere ambitie voor hetPlusnet Fiets wordt zelfs naar beneden bijgesteld! Naar 15,1 resp 16km/uur, de snelhedendie de fietstelweek gemeten hebben. Terwijl de streefsnelheden voor de plus- enhoofdnetten auto en OV veel hoger zijn.Wil Amsterdam dat het op het Plusnet Fiets niet beter mag worden dan het nu is? En dathet, door het verdwijnen van een streefwaarde, op het Hoofdnet Fiets slechter wordt?Lees de complete inspraakreactie hier

In de vergaderinge horen we dat de raadsCie net als wij een ambitieuzere fietskwaliteit wil.We zullen benaderen raadsleden over een concrete motie over max. gemiddelde wachttijd.

Puccini: wethouder zegt toe dat fietsroutes in principe in asfalt worden uitgevoerd.

Kortom een aardig resultaat

Lees ook

Fietsers moeten kunnen meedenken

Amsterdam wil nieuwe spelregels voor de manier waarop Amsterdammers invloed kunnen uitoefenen op de plannen en projecten van de...

De 2e fietsring als fietsstraat?

In 2018 heeft het gemeentebestuur het plan gelanceerd om, buiten de bestaande Binnenring voor fiets en OV, een 2e...

Plannen voor ontsluiting Zeeburgereiland kunnen beter

Voor fietsers zijn de plannen voor de Amsterdamsebrug het belangrijkst. Bij onze beoordeling van de vier varianten hebben wij...